Nu släpps nya matvandringar – ska hjälpa restaurangerna
Nu på tisdag släpps flera av Företagsvolontärernas populära matvandringar – med nyheten att nu restaurangerna själva får en del av intäkterna.
Under matvandringarna, som går under namnet Food-Tours, besöker deltagarna flera lokala restauranger och provar en avsmakningsmeny. Alla intäkter har oavkortat gått till Västerås stadsmission.
– När vi i december släppte vårens vandringar såldes dessa slut på elva (11) sekunder, konstaterar Amanda Gahm eventansvarig på Företagsvolontärerna Bra-aw. Därför tänker vi att möjligheten finns att utöka.
På tisdag klockan tio kommer man att släppa biljetterna och om de säljs slut kommer det att innebära nästan 200 000 kronor i intäkter till Västerås stadsmission och de deltagande lokala restaurangerna.
– Det här känns ju extra bra eftersom båda dessa parter är hårt drabbade av corona-restriktioner, säger Amanda Gahm.
Magnus Odéen på Frank-gruppen gillar Företagsvolontärernas initiativ ur flera perspektiv. Dels för att vandringarna har varit en succé och ett trevligt sätt att visa det fina restaurangutbudet som finns i Västerås.
– Och dels för att i dessa tuffa tider ger bokningarna oss restauranger intäkter nu samtidigt som de som bokar har en trevlig matupplevelse att se fram emot i höst.
Gällande vårens fullbokade matvandringar följer Bra-aw utvecklingen och tar beslut om genomförande inför varje vandring.