Förra året valdes Push UF från Widénska gymnasiet och Remeal UF från ABB Industrigymnasium till Årets UF-företag på mässan som i år blir digital. Foto: UF Västmanland

Årets UF-mässa blir digital

På grund av rådande pandemin är det inte möjligt att genomföra UF-mässan 2021 fysiskt. Ung Företagsamhet i Västmanland ställer därför om och arrangerar 16–17 mars årets mässa digitalt.

Publicerad

Trots en pågående pandemi stoppar det inte UF Västmanland att ge 1 670 UF-företagare möjligheten att ställa ut digitalt.

– Den regionala UF-mässan är årets höjdpunkt för alla UF-företagare i Västmanland och att ställa in helt på grund av pandemin är inget alternativ, säger Johan Eliases, regionchef Ung Företagsamhet i Västmanland, i ett pressmeddelande.

Istället för en fysisk mässa kommer UF Västmanland under vecka 11 – med start 15 mars – att arrangera ”E-week – The Finals of EPR21”, en entreprenörskapsvecka med fokus på e-handel. Förutom den digitala mässan 16–17 mars arrangeras det under veckan bland annat digitala föreläsningar.

Totalt ska vinnare koras i 18 tävlingskategorier och årets SM-trupp ska tas ut.

– Trots att årets UF-mässa blir annorlunda än tidigare år tror och hoppas vi på ett spännande, kreativt och nytänkande arrangemang, säger Johan Eliases.

Mathilda Jonasson, Johan Eliases och Cassandra Arntsen från Ung Företagsamhet i Västmanland. Foto: UF Västmanland
Powered by Labrador CMS