Medarbetare på Mälarenergi kundcenter. Foto: Mälarenergi

Mälarenergi näst bäst i Sverige på kundservice

Mälarenergi har Sveriges näst bästa kundcenter i Sverige inom energibranschen. – Det känns väldigt välförtjänt, säger kundcenterchef Annette Andersson.

Publicerad

Hårt arbete hos det kommunala energibolaget har uppenbarligen burit frukt.

– Vi har arbetat fokuserat med kundnöjdheten i flera år och följer upp våra resultat kontinuerligt, säger Annette Andersson i ett pressmeddelande.

Utmärkelsen är baserad på data från 130 svenska företag och Mälarenergi tar där alltså en hedrande andraplats i jämförelsen.

Det är företaget Brilliant Future som nu publicerat sina resultat efter att ha kartlagt sammanlagt tre miljoner kundundersökningar. Insamlingen av data, som har pågått sedan januari 2019, visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder än de som inte gör det.

– Det här känns väldigt välförtjänt eftersom vi har jätteduktiga och serviceinriktade medarbetare som gör allt de kan för att våra kunder ska vara nöjda och få den bästa servicen, säger kundcenterchefen Annette Andersson.

Powered by Labrador CMS