Foto: Åhléns

Åhléns startar nytt koncept – öppnar på Erikslund

Under våren 2018 startar Åhléns ett helt nytt varuhuskoncept – Åhléns Outlet. Med satsningen, som är en av Åhléns största någonsin, skapas Sveriges första outletkoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda kända varumärken till lägre pris.

Publicerad

De två första varuhusen öppnar i början av nästa år i Erikslund Shoppingcenter samt i Ingelsta utanför Norrköping. Genom outletkonceptet vill Åhléns möta upp nya konsumenttrender samt nå ut till nya målgrupper.

– Inom Åhléns gör vi stora satsningar för att möta den nya tidens konsumenttrender, och utöver att utveckla vårt sortiment och våra varuhus samt omfattande satsning på digital handel i alla dess former, satsar vi nu även stort på ett outletkoncept där vi vill erbjuda något helt nytt inom svensk handel. Genom det nya konceptet når vi ännu fler av dagens och framtidens kunder och stärker Åhléns totala position på marknaden, säger Gustaf Öhrn, vd på Åhléns.

Det nya konceptet kommer med ett tydligt prislöfte och erbjuder kunderna en sortimentsmix för både dam, herr och barn till 30–70 procent lägre pris än rekommenderat pris på varumärkesprodukter.

Powered by Labrador CMS