Nu läggs grunden till nya återbruket
Den 17 juni togs det första officiella spadtaget för Återbruket Eriksberg i Hallstahammar.
Det blir det första nya återbruket som Vafabmiljö bygger på 17 år och beräknas stå klart för invigning hösten 2027.
Anläggningen får en större yta och utformas för att möta framtidens behov. Säkerhet för besökare och medarbetare är ett av projektets viktigaste mål. Ambitionen är också att återanvända material i så stor utsträckning som möjligt vid byggnationen.
Det första spadtaget firades med en ceremoni där Vafabmiljös ordförande Matilda Antonsson (S), kommunstyrelseordförande Catarina Pettersson (S) och representanter från entreprenören OBK Sverige AB medverkade.
Tillsammans tog de det första spadtaget och planterade ett träd som symbol för den nya anläggningens framtid.