– Välgörenhet är en stor del av Heeps företagskultur, säger Magnus Lundin. Foto: Heep

Företaget budade hem Steam hotel – får hotellet ett helt dygn

Musikhjälpen är över för den här gången och totalt samlade man in 50 572 139 kronor. Under de sex dygnen har hela 642 309 engagemang genomförts runt om i Sverige för att samla in pengar till temat Sex är inte ett vapen. Ett av det i Västerås mest uppmärksammade engagemanget var Steam Hotel som auktionerade ut hela hotellet för 24 timmar till den som bjöd högst.

Publicerad

Vinnaren blev till slut Heep Agency som för 353 000 kronor vann auktionen.

Magnus Lundin, grundare och vd för Heep, berättar att de under året valt att stödja ett flertal välgörenhetsorganisationer förutom Musikhjälpen, till exempel Barncancerfonden, WWF Sverige och Stockholms Stadsmission.

– Välgörenhet är en stor del av vår företagskultur och Musikhjälpen har lyckats skapa ett samhällsengagemang utöver det vanliga, det är något vi verkligen vill stötta, säger han.

Han berättar även att årets tema engagerar dem.

– Sex som vapen är aldrig okej och lämnar offren med djupa emotionella ärr. Om vi kan göra de ärren lite mindre genom att aktivt bidra så betyder det mycket för oss.

Hotellet kommer inte att användas för Heeps egen räkning utan kommer istället att ligga till grund för ett event där hotellets alla 224 hotellrum, 14 möteslokaler, relaxavdelning, personal, barer och restauranger kommer att ingå.

– Eventets tema är ambition med fokus på att lyfta fram och inspirera med exempel av företag, människor och idéer som har valt den ambitiösa vägen. Från start-ups som vågar utmana traditionella branscher, till människor som gjort något extraordinärt och etablerade företag som vågar utmana sina gamla sanningar, och förändras till något bättre. Dessa vill vi hjälpa till framgång, avslutar Magnus Lundin.

Powered by Labrador CMS