Amir Kheirmand och LBSB i nytt samarbete.

Västerås kebabkungar tar hjälp av LBSB i ny reklamkampanj

Snabbväxande och mångfaldigt prisade Västeråsföretaget Schysst käk tar nu nästa steg i sin tillväxtresa med en ny stor reklamkampanj. För musiken står populära Västeråsbandet LBSB som har över 200 miljoner streams på Spotify.

Publicerad Senast uppdaterad

I reklamfilmerna som kommer synas i TV4 och digitalt på Youtube, Instagram, Facebook och Tiktok har gruppen gjort en remix av sin populära "Välkommen in" från 2019. Nu heter låten "Välkommen hem" och är specialskriven för att ge extra helgfeeling till Schysst käks nya reklamfilmer.

– Vi tyckte att det vore superskoj att få med LBSB i år. Precis som vi på Schysst käk så är grabbarna i LBSB från Västerås. De är folkliga, schyssta och har otrolig energi i sin musik. De är som musikens kebabsås och som alla vet, allt blir bättre med riktigt schysst kebabsås, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk.

Det här är LBSB:s första reklamfilmssamarbete. Förutom musik så kommer även gruppen att synas i ett antal av de olika reklamfilmerna.

– När Schysst käk ställde frågan blev vi supertaggade, vi älskar kebab och deras varumärke passar oss perfekt. "Välkommen hem" blev en riktigt skön 20 sekunders banger som sätter sig och ger bra flow till filmerna. Nu laddar vi för singelsläpp, turné och fler upptåg tillsammans med Schysst käk, säger Bär 1 i LBSB.

Guld- och platinasäljande LBSB är just nu aktuella med sin remix av Victor Leksells Svag och det nya singelsläppet EGO 14 april som blir startskottet på bandets vår- och sommarturné.

Reklamkampanjen startar vecka 14 och pågår året ut.

Powered by Labrador CMS