Lena Westerholm är hållbarhetschef på ABB Sverige. Foto: Jonas Bilberg

Pris till ABB – ett av Sveriges grönaste varumärke

För trettonde gången har det svenska folket fått säga sitt i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke. I år delades priset även ut i en kategorin industri – och där utsågs ABB till segrare.

Sveriges Grönaste Varumärke är en återkommande undersökning som har genomförts sedan 2008 av strategikonsultföretaget Differ. Drygt 1 000 konsumenter i åldrarna 15-75 år får besvara frågor kring miljö och hållbarhet samt ge sin syn på varumärken inom 13 olika branscher, bland annat Industri.

– Det är glädjande att vårt arbete för hållbarhet uppmärksammas. Jag ser det som ett tillfälle att rikta ljuset mot hur vi kan se till att lägga än mer handling till orden för att klara vår gemensamma omställning till ett mer hållbart samhälle. Vår teknik gör det möjligt för våra kunder att minska sina utsläpp och hushålla bättre med jordens resurser, men det är en stor utmaning vi står inför och vi måste göra ännu mer tillsammans med kunder, leverantörer, partners och konsumenter för att lyckas, säger Lena Westerholm, hållbarhetschef på ABB Sverige.

Undersökningen presenterades under ett event torsdagen den 17 februari. Tesla blev totalvinnare och Änglamark det varumärke som spontant väljs av flest svenskar.

Powered by Labrador CMS