Kidsbrandstore får fint pris för sin kraftiga tillväxt
Kidsbrandstore, som drivs av västeråsarna Peter Markstedt och Mikael Arnåsen, fick under måndagskvällen ta emot priset som Årets Tillväxtföretag vid Retail Awards i Stockholm.
Under kvällen utses handelns strålande stjärnor vid den stora Retail Awards-galan i Stockholm. Inför drygt 600 gäster får landets mest framstående företagare inom handel ta emot priser i 12 kategorier.
Västeråsföretaget Kidsbrandstore som säljer märkeskläder för barn var tillsammans med Jollyroom och Skincity nominerade till Årets Tillväxtföretag.
– Vi har haft en fantastisk tillväxt sedan starten 2012. Snittet är ungefär 100 procent – per år. Det visar att vi har hittat ett hål på marknaden för ungdomsmode. Senaste åren har vi kompletterat de tre sajterna i Sverige, Norge och Finland med hittills fyra omni-kanalbutiker i Kungsbacka, Malmö, Nacka och Täby. Planen är att etablera ytterligare sådana för att accelerera försäljningen, sa Peter Markstedt i samband med att företaget blev nominerade till galan.
Strax före klockan 22.00 stod det klart att Kidsbrandstore vann sin klass.