Mikael Arnåsen och Peter Markstedt, grundare och ägare av KidsBrandStore.se Foto: Lasse Blom

Kidsbrandstore får fint pris för sin kraftiga tillväxt

Kidsbrandstore, som drivs av västeråsarna Peter Markstedt och Mikael Arnåsen, fick under måndagskvällen ta emot priset som Årets Tillväxtföretag vid Retail Awards i Stockholm.

Publicerad

Under kvällen utses handelns strålande stjärnor vid den stora Retail Awards-galan i Stockholm. Inför drygt 600 gäster får landets mest framstående företagare inom handel ta emot priser i 12 kategorier.

Västeråsföretaget Kidsbrandstore som säljer märkeskläder för barn var tillsammans med Jollyroom och Skincity nominerade till Årets Tillväxtföretag.

– Vi har haft en fantastisk tillväxt sedan starten 2012. Snittet är ungefär 100 procent – per år. Det visar att vi har hittat ett hål på marknaden för ungdomsmode. Senaste åren har vi kompletterat de tre sajterna i Sverige, Norge och Finland med hittills fyra omni-kanalbutiker i Kungsbacka, Malmö, Nacka och Täby. Planen är att etablera ytterligare sådana för att accelerera försäljningen, sa Peter Markstedt i samband med att företaget blev nominerade till galan.

Strax före klockan 22.00 stod det klart att Kidsbrandstore vann sin klass.

Juryns motivering:

”Peter Markstedt och Mikael Arnåsen började att sälja modekläder för ungdomar på nätet 2012 och sedan dess har duons skapelse Kidsbrandstore i genomsnitt fördubblat omsättningen – varje år.

Framgångarna har rönt stor uppmärksamhet och senaste åren har riskkapitalbolaget Eequity investerat drygt 80 miljoner kronor för att möjliggöra fortsatt offensiv.

Kidsbrandstore har kompletterat sin onlineförsäljning med fyra så kallade ominikanalbutiker i Sverige där kunderna kan handla allt som finns i butiken eller från e-handelslagret."

Powered by Labrador CMS