Foto: Logman Altun×1 / 2Visa bildtextBild 1 av 2

”Det är alltid vi konsumenter som får lida”

Logman Altun är besviken på Fönsterexperterna i Västerås.

Publicerad

Jag köpte nya fönster till vårt hus av Fönsterexperterna i Mälardalen AB för sammanlagt 155 000 kronor. De är felmonterade, men trots att det inte ens har gått ett år sedan installationen så vägrar företaget att hjälpa oss.

En kompis hade exakt samma fel på monteringen och han fick till slut hjälp tack vare att han höll inne med den sista fakturan och inte betalade den förrän de åtgärdat bristerna med monteringen. Han fick dessutom ekonomisk kompensation för det.

I en mailkontakt med Fönsterexperterna skriver de att ”enligt konsumentköplagen § 23 har du inte reklamerat denna på ett skyndsamt sätt”.

Men efter samtal med Hallå konsument fick jag höra att Fönsterexperterna har helt fel och tolkar paragraf 23 lite som de vill.

Handläggaren upplyste om att jag som konsument har tio år på mig att upptäcka fel och defekter på den köpta tjänsten, och att mitt fall/ärendet går under konsumentköplagen.

Jag ska nu låta en besiktningsman besikta fönstren och därefter skicka in protokollet tillbaka för att gå vidare med detta.

Jag ska också ta hjälp av konsumentenheten här i Västerås.

Det är alltid vi konsumenter som får lida och drabbas av såna här oseriösa företag.

Powered by Labrador CMS